Kennis is macht

kennis

Zoals ik in mijn eerste blog al heb aangegeven, is persoonlijke en professionele ontwikkeling erg belangrijk bij DEKRA People. Het is dan ook altijd bespreekbaar om opleidingen of cursussen te volgen. Sterker nog, je wordt aan het begin van het jaar uitgedaagd om na te denken over waarin je je het komende jaar wil ontwikkelen.

Daarnaast vinden er bij DEKRA People ook kennissessies plaats. In deze sessies, onderverdeeld in Letsel en Materieel maar soms ook DEKRA People breed, worden interessante onderwerpen op vakniveau besproken. De onderwerpen waarover gesproken wordt, worden door de teams zelf aangedragen.

 

~Slachtoffer en verzekering, een spanningsveld~

 

Zo hebben we bij Letsel een kennissessie georganiseerd over de verschillende convenanten en regelingen die binnen de letselschadepraktijk bestaan. Ook hebben we een interessante kennissessie met een medisch adviseur gehad. Hij legde de medische aspecten bij hersenletsel uit.

Onlangs was het voor Letsel weer zover. We hadden een kennissessie bij onze partners van Van Kouterik Personenschade. Deze avond stonden twee onderwerpen op de agenda. Whiplashzaken en reserveren op dossierniveau. De ontwikkelingen in de markt volgen elkaar in rap tempo op en de letselschadewereld wordt steeds slachtoffervriendelijker. Dat is natuurlijk niet per definitie een slechte ontwikkeling, want het slachtoffer is niet voor niets slachtoffer. Maar als je in letselschadeland aan de verzekeringskant werkt, lijkt het soms alsof je de portemonnee maar gewoon open moet doen en wat er gevraagd wordt, betalen. Alsof je nooit nee kan en mag zeggen.

 

~Hapjes, drankjes en een goede discussie~

 

Maar we kennen allemaal de schimmige zaken. Of je nu belangenbehartiger bent of aan de verzekeringskant werkt. Je weet dat er iets niet klopt, maar je kan de vinger er niet op leggen. Ook kennen we allemaal de zaken waarin de kerstboom net iets te bont wordt opgetuigd. Het ongeval blijkt dan een handige melkkoe te zijn geworden.
Kan je daar, met name als verzekeringsmaatschappij, nog wat tegen inbrengen? Het antwoord is ja. Hoewel het vaak lastig is. Dat is waar het het grootste deel van de avond over ging.

Het was een interessante en leerzame avond. En overigens ook gezellig om onder het genot van een hapje, de collega’s weer te spreken. We zijn immers allemaal bij verschillende opdrachtgevers geplaatst, dus we spreken elkaar niet heel vaak.

 

~En jij?~

 

Hoe kijk jij aan tegen het spanningsveld tussen het slachtoffer en de verzekeringsmaatschappij?
Stuur je reactie naar people.nl@dekra.com. Ik hoor graag van je.
Groet,
Merel

 

Tijdelijk extra personeel nodig? Of lijkt het je leuk om ons team te komen versterken? Kijk voor meer informatie op http://dekra-people.nl/ , onze linkedin– of facebookpagina.

Auteur:     Merel