Deprecated: Function create_function() is deprecated in /nas/content/live/dekrapeople/wp-content/plugins/unyson/framework/core/components/backend.php on line 138
De dames van DEKRA People | In gesprek met Daniëlle Emsbroek, Mieke Vriend en Suzanne Ligthart - DEKRA People

Notice: Trying to get property 'term_id' of non-object in /nas/content/live/dekrapeople/wp-content/themes/sbtheme/single.php on line 21

Notice: Undefined variable: vacature in /nas/content/live/dekrapeople/wp-content/themes/sbtheme/single.php on line 22

Notice: Trying to get property 'ID' of non-object in /nas/content/live/dekrapeople/wp-content/themes/sbtheme/single.php on line 22

De dames van DEKRA People | In gesprek met Daniëlle Emsbroek, Mieke Vriend en Suzanne Ligthart


Notice: Undefined index: wpcf-dienstverband in /nas/content/live/dekrapeople/wp-content/themes/sbtheme/single.php on line 58
, werkgebied
Notice: Undefined index: wpcf-werkgebied in /nas/content/live/dekrapeople/wp-content/themes/sbtheme/single.php on line 58

Interview met Daniëlle Emsbroek, Mieke Vriend en Suzanne Ligthart – DEKRA People

Bij DEKRA People bruist het van de dynamiek en juist dit past zo goed bij Daniëlle, Suzanne en Mieke, de dames van DEKRA People. Het klinkt misschien als een cliché, maar ze noemen het allemaal: geen dag is hetzelfde!

Na een startup fase van een half jaar in 2012 is DEKRA People uitgegroeid tot serieuze organisatie met een sterk en hecht team. DEKRA People detacheert meer en meer professionals op het gebied van schadebehandeling, acceptatie en rail engineering. Daniëlle Emsbroek, Mieke Vriend en Suzanne Ligthart vertellen over de professionaliseringsslag die de organisatie heeft doorgemaakt en hoe ze het team ook nu sterk en hecht houden. 

“Mijn baan is dankzij de groei van DEKRA People steeds breder, uitdagender en interessanter geworden.”
DEKRA People is een absolute perfect fit voor Mieke Vriend. De inmiddels Manager Interim Professionals is al sinds de startup fase betrokken bij de organisatie. Aan de start ondersteunde ze de destijds manager bij de werving en selectie en groeide al snel in de rol als recruiter en fieldmanager. Mieke: “DEKRA People groeide snel. Daniëlle werd mijn nieuwe manager daarna werd het team al snel uitgebreid met Suzanne en niet veel later voegden we de eerste man toe aan ons team. Nu is het team sterk met 2 mannen: Toine Dekker en Yordy Gorter. Yordy is verantwoordelijk voor de schade acceptatie en bemiddeling bij vaste banen. Met de komst van Toine werden de units vakinhoudelijk gesplitst. Ik ben nu verantwoordelijk voor de unit Materiële Schade en Toine voor de unit Personenschade. Mijn baan is dankzij de groei van DEKRA People steeds breder, uitdagender en interessanter geworden. Bij ons draait alles om de mens. Als de professionals uit mijn unit niet blij zijn, ze geen uitdagende opdrachten krijgen en niet de kans krijgen zich te ontwikkelen, dan gaan ze weg. Met ons team zorgen we er elke keer weer voor dat zij en de opdrachtgevers blij zijn. We willen allemaal dat DEKRA People blijft groeien.”

“En dat gevoel is er nog steeds, het idee dat ik mijn functie kan neerzetten volgens de waarden waarin ik geloof”
Zes weken lang reizen door Azië en samen met haar vriend even helemaal los zijn van alles. Daniëlle Emsbroek had haar baan opgezegd en wilde de tijd nemen voor een volgende stap. Maar nog tijdens haar reis werd Daniëlle door een recruiter benaderd voor de functie als Manager bij DEKRA People. Daniëlle: “Op papier dacht ik gelijk al dat dit de geschikte baan was voor mij. Zowel operationeel meewerken als overall verantwoordelijk zijn voor de hele legal entity onder de vlag van DEKRA”. Het klikte tussen Daniëlle en het management van DEKRA, ze deelden dezelfde visie en waarden. “En dat gevoel is er nog steeds, het idee dat ik mijn functie kan neerzetten volgens de waarden waarin ik geloof.”

Met de komst van Daniëlle is DEKRA People gegroeid naar een organisatie van 70 mensen die gedetacheerd worden bij diverse opdrachtgevers. De behoefte naar structuur en organisatie is opgevangen met de komst van Management Assistant Suzanne Ligthart. Zij werkte al jaren voor DEKRA automotive en zag haar kans schoon om een stap te maken in haar carrière en solliciteerde op de functie die uitstond bij DEKRA People. De klik met Daniëlle en Mieke was er direct en niet omdat Suzanne van DEKRA kwam maar omdat zij dezelfde visie en waarden deelden en zij de kandidaat was met het perfecte profiel. 

“Ik ben zelfverzekerder geworden mede dankzij de hulp van mijn directe collega’s.”
Suzanne is verantwoordelijk voor de administratieve ondersteuning, alle HR zaken zoals het maken van contracten voor medewerkers en werkgeversverklaringen. En heel belangrijk, zij is het eerste aanspreekpunt voor het hele interim team. Alle regelzaken voor opdrachtgevers komen op haar bordje. Evenals de urenregistraties van medewerkers, het wagenpark, het organiseren van uitjes, verjaardag presentjes noem maar op. Een duizendpoot dus! Suzanne: “In ruim drie jaar tijd ben ik enorm gegroeid in mijn rol als Management Assistent. Ik geniet van het contact met het eigen team, de professionals en de opdrachtgevers. Ik ben zelfverzekerder geworden mede dankzij de hulp van mijn directe collega’s.” 

Daniëlle heeft Suzanne zien groeien. Daniëlle: “Suzanne moest in het begin enorm wennen aan de vrijheid die ze kreeg bij DEKRA People. Samen brengen we meer structuur aan in de organisatie. Ik geloof sterk in het verbinden van mensen. Zowel binnen het team als binnen de DEKRA organisatie, de opdrachtgevers en de professionals. We leren van elkaar en groeien met de organisatie mee.” 

“Die samenwerking voelt ontzettend goed.”
De intense samenwerking binnen het team is goed te voelen. De hele dag door is het team met elkaar in contact. Suzanne: “Zo word ik regelmatig gebeld door Mieke, zij heeft met spoed een CV nodig voor een opdrachtgever want zij wil de kandidaat nog diezelfde dag voorstellen. Ik regel dat het CV zo snel mogelijk bij Mieke is en binnen no time ligt het CV bij de opdrachtgever en wordt de kandidaat geplaatst. Die samenwerking voelt ontzettend goed.”

“Dat vind ik dus fantastisch, we weten elkaar zo goed te vinden”
De teamleden zijn veelal onderweg naar opdrachtgevers en de professionals. Het vaste overleg op maandag is vaak het enige moment van de week dat het team fysiek bij elkaar is. Maar er is onderling veel telefonisch contact. Mieke: “Zo heb ik eens een hotline met Daniëlle gehad. Zij had net een opdracht binnen gehaald en ik had net een kandidaat gevonden en dit bleek perfect te passen. Binnen drie dagen zat de kandidaat bij de opdrachtgever. Dat vind ik dus fantastisch, we weten elkaar zo goed te vinden. We durven op elkaar te vertrouwen en voelen elkaar goed aan.” 

“We hebben dezelfde drijfveren en dat is het helpen van mensen en ze met elkaar verbinden”
De gezamenlijke app groep gaat regelmatig los als er successen te vieren zijn. Daniëlle: “We willen elkaar graag helpen ondanks dat zaken vaak snel gaan en het druk is. In de basis willen we het oprecht goed doen en is het mooi om te zien dat het hele team dezelfde drijfveren heeft en dat is het helpen van mensen en ze met elkaar verbinden”.